وبلاگ آپ آی آر

» سیستم تهویه مطبوع و کانال کشی و دریچه سازی آن

در عصر امروز شهرنشینی و صنعتی شدن جامعه توسعه پیدا کرده است و درخواست افراد جامعه برای دارا بودن سیستم تهویه مطبوع و حرارت مرکزی و استفاده از کانال و دریچه سازی صنعتی به دلیل هزینه های کم و به کار گیری از علوم و فناوری های نو در این حوزه که بسیاری از مشکلات گذشته را جبران می کند ، در گذشت زمان بیشتر شد. کانال سازی کولر بخش گسترده ای از این سیستم را شامل می شود و بخش گسترده ای را در بر می گیرد.

کانال سازی صنعتی زمانی دارای اهمیت میباشد که جریان گرمایش و سرمایش موردنظر توسط سیستم های تولید هوای مطلوب مانند هود های صنعتی، هواساز و … هوای موردنظر را با توجه به موارد در نظر گرفته شده برای فضا مورد کاربری تهیه کرده و به عنصری انتقال دهنده نیاز پیدا خواهند کرد.

سیستم تهویه مطبوع و کانال کشی و دریچه سازی آن

سیستم تهویه مطبوع یکی ا اهداف کانال سازی صنعتی می باشد،در معنای کلی به سرمایش در تابستان و گرمایش در زمستان اتلاق می شود.

هود صنعتی یکی از تجهیزات اساسی در جمع آوری حرارت، بو، دود، چربی و بخارات موجود در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها و به واسطه حجم پخت و پز ، تعداد دستگاه های پخت و لزوم تهویه و گردش هوای مناسب و هدایت آن ها به فضای بیرون نیز می باشد.

رطوبت بالا همراه با حرارت زیاد نیز باعث آسیب رساندن به سقف و دیوارهای آشپزخانه خواهد شد که اگر چربی موجود در بخار های آشپزخانه را هم به آن نیز اضافه نماییم، روند تخریب مصالح سقف و دیوارها تشدید خواهد شد.

در حالی که پدیده گرمای حرارت آشپزخانه به تنهایی نیز جزیی از عوامل زیان آوری است که باید تحت کنترل نیز باشد. بنابراین هود صنعتی آشپزخانه می تواند از این اتفاق جلوگیری کند و با جمع آوری حرارت، بو، دود، چربی و بخارهای موجود در آشپزخانه های صنعتی و رستوران ها و هدایت آن به فضای بیرون از آشپزخانه صنعتی، نقشی بسیار موثر در طول عمر مفید ساختمان های آشپزخانه و سلامتی و رفاه کارکنان را نیز داشته باشند.

در کلیه دستگاه های تهویه از نظر حرارت و برودت، رطوبت و فیلتراسیون جریان هوا شرایط مطلوبی را به خود می گیرد و توسط کانال های انتقال هوا به بخش های مورد نظر منتقل می شود.

کانال هایی که در سیستم کانال سازی صنعتی و برای این منظور به کار می روند ممکن است در سطح مقطع خود دارای شکل دایره ای و یا مستطیلی باشند که برای شرایط کاری بهتر می توان از کانال های گرد یا مدور به دلیل افت اصطکاک کم تر ومقرون به صرفه بودن آن ها در کانال سازی صنعتی استفاده کرد.

کانال های گرد به کار رفته در سیستم کانال سازی صنعتی دارای اجرای سختی می باشند و تبدیل و اجرای اتصالات آن ها نیز با سختی همراه است که از معایب آن ها می باشد. این موضوع در حالی است که در بیشتر مواقع به دلیل نداشتن فضا برای عبور دادن کانال از کانال های به شکل مستطیل در کانال سازی صنعتی استفاده می کنند مانند امکانی که ارتفاع سقف کاذب آن  ها محدود می باشد.

بیشتر کانال های به کار رفته در کانال سازی صنعتی از ورق گالوانیزه و یا آلومینیومی به دلیل در دسترس بودن و هزینه پایین این محصول می باشند.

هوای مطبوع تولیدی از طریق کانال ها نیز به دریچه ها می رسد و در فضا هم انتشار پیدا می کند که پس از طی کردن این مرحله از طریق دریچه خروجی به کانال های برگشت در سیستم های کانال سازی صنعتی نیز وارد می شود. دریچه ها ممکن است دیواری و یا سقفی و یا پادری می باشند که دریچه های رفت معمولا دارای دریچه ی تنظیم می باشد اما دریچه های برگشت دارای این امکان نیز نمی باشند.

فاصله ی پرتابی نیز از عامل های تأثیرگذار در کانال سازی صنعتی می باشد که عبارت است از فاصله ای که هوای خروجی بعد از دریچه طی می کند تا سرعتش به ۵۰ الی ۷۵ فوت در دقیقه نیز برسد. قابل ذکرمی باشد که فاصله ی مناسب برای کانال کشی صنعتی می بایست ۳/۲ فاصله دریچه تا دیوار روبه رو باشد تا از انعکاس هوا در فضا ممانعت به عمل آورد.

تحریریه‌ ی ما در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی ( رپورتاژ آگهی ) نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.