وبلاگ آپ آی آر

» چله نخستین اپلیکیشن تخصصی قالی و فرش

به مناسبت ۲۲ بهمن از اپلیکیشن چله نخستین اپلیکیشن تخصصی در حوزه فرش دستباف و فرش ماشینی و صنایع وابسته رو نمایی شد.

این اپلیکیشن مبتنی بر درج آگهی در حوزه فرش است و تقریباً تمامی شهرهای ایران را پوشش می دهند.

اپلیکیشن نیازمندی های فرش چله

مخاطب اصلی این اپلیکیشن فعالین حوزه فرش ماشینی و دستباف، کارخانه داران، کارگاه داران، مرمتگران فرش، تکنیسین های فنی، طراحان نقشه های فرش و قالی و جویندگان کار حول این صنعت-هنر می باشند.

علاوه بر شاغلین در حوزه فرش، مردم عادی نیز می توانند با دریافت و نصب این اپلیکیشن اقدام به خرید انواع فرش کرده و نیازهای منزل خود را برطرف سازند.

اهمیت فرش در ایران

سابقه‌ فرش‌ را در جهان‌ میتوان‌ به‌ آغاز تمدن‌ بشری مربوط دانست‌ يعنی از زمانی كه‌انسان‌ دانست‌ روی زمين‌ سرد و ناهموار نمیتواند زندگی كند بنابراين‌ از پوست‌ حيوانات‌شكار شده‌ و سپس‌ از پشم‌ و موی حيوانات‌ برای نرم‌ كردن‌ محل‌ زندگی خود بهره‌ گرفت‌.

صنايع‌ دستی و از جمله‌ صنعت‌ فرش‌ آميزه‌ای از هنر، خلاقيت‌، تلاش‌ و تجلايی از فرهنگ‌ملی كشور است‌. صنايع‌ دستی و فرش‌ علاوه‌ بر جايگاه‌ ويژه‌ در اقتصاد ملی، حاصل‌سرپنجه‌های هنرمندان‌ كشورمان‌ است‌ كه‌ علاوه‌ بر جنبه‌های قوی نمايانگر ذوق‌ و سليقه‌ايرانی نيز می باشد. به‌ همين‌ دليل‌ از ارزش‌ مادی و معنوی زيادی برخوردار است‌ از پشتوانه‌تاريخی بزرگی حكايت‌ مینمايند.

با توجه‌ به‌ اهميت‌ فرش‌ در كل‌ صنايع‌ دستی و اين‌ كه‌ درآمدارزی حاصل‌ از مبادرت‌ آن‌ مقام‌ اول‌ را در بين‌ اقدام‌ صادراتی غيرنفتی كشور داراست‌.

صنعت‌ فرش‌ در كشور از قدمت‌ هزاران‌ ساله برخوردار است‌. پس‌ از گسترش‌ اسلام‌ درايران‌ در كناره‌ جنوبی دريای خزر، گيلان‌ و مازندران‌ و شهرهای شمال‌ غرب‌ خوزستان‌ وفارس‌، صنعت‌ فرش‌ متداول‌ بوده‌ است‌.

در قرن‌ 19 م‌ تجارت‌ و صادرات‌ و فرش‌ در ايران‌ رونق‌ گرفت‌ و استانبول‌ پايتخت‌ آن‌ روزتركيب‌ به‌ صورت‌ مركز جهانی برای فرش‌ ايران‌ درآمده‌ بود. هم‌ چنين‌ به‌ دنبال‌ موفقيتهایفرش‌ ايران‌ در بازارهای جهان‌، سرمايه‌گذاری تجار خارجی در اين‌ صنعت‌ آغاز شد.

امروزه‌ فرش‌ ايران‌ در صحنه‌ جهانی از اعتبار و جايگاه‌ ويژه‌ای برخوردار است‌. كه‌ بايددر حفظ اين‌ اعتبار و جايگاه‌ كوشيد.

چله چکار می کند؟

چله با هدف خرید و فروش بدون واسطه‌ی آنلاین انواع فرش های نو و دست دوم آغاز به کار کرده است ولی در این بین قصد دارد تمامی نیازهای این حوزه را پوشش دهد.

در چله نیازمندی‌های ریز و درشت شما که از مرمت یک قالیچه گرفته تا خرید یک ماشین بافت فرش ماشینی هست را خواهید توانست پیدا کنید.

اگر خانه دار هستید به راحتی می توانید فرش های مورد نظر خود را انتخاب و با فروشنده بدون واسطه ارتباط برقرار کنید.

اگر بافنده فرش و تابلوفرش هستید، در چله به راحتی می توانید با طراحان نقشه های فرش ارتباط گرفته و نقشه های قالی بر اساس نیازسنجی بازار خریداری کنید.

اگر فروشنده فرش هستید می توانید آگهی فرش های خود را در چله به آسانی و رایگان قرار دهید.

اگر کارخانه دار هستید، نیازهای خود اعم از تعمیرات ماشین آلات، خرید نخ و چله، نیروی کار و حتی سوله را برطرف کنید و ضمن اینکه به فروشندگان فرش نیز ارتباط بگیرید.

برای درج آگهی تنها به یک گوشی تلفن هوشمند و یک خط تلفن نیاز دارید تا وارد بازار فرش ایران به صورت مجازی شوید. در چله به آسانی می‌توانید نیازمندی‌هایتان را بر اساس استان و شهر دسته‌بندی کنید و نزدیک‌ترین‌ها را بیابید.

قراردادن آگهی در چله

برای قرار دادنِ آگهی‌های خود در چله، شهرتان را مشخص نمایید، علامت «+ ارسال آگهی رایگان» را انتخاب کنید و آنگاه آگهی‌تان را بفرستید.

فراموش نکنید پیش از هر چیز یک شماره تلفن برای ارسال آگهی ضروری است. شما می‌توانید برای محصول یا خدمات‌تان تا ۷ عکس انتخاب کنید.

به این ترتیب پس از تایید آگهی شما، صدها کاربر فعال در حوزه فرش آگهی شما را دیده و به آسانی می توانید نیازهایتان در این حوزه را برطرف نمایید.

مثلاً اگر ساکن شهر مقدس مشهد هستید به راحتی می توانید آگهی خرید و فروش فرش در مشهد داشته باشید و به راحتی درخواست یا ارائه محصول و یا خدمات خود در حوزه فرش را ارائه دهید.

خرید و فروش فرش بدون واسطه

در چله کاربران مستقیماً با هم تماس می‌گیرند و هیچ واسطه‌ای در این میان وجود ندارد، پس دقت فرمایید که در خرید و فروشِ شما، چله هیچ دخالتی ندارد و کاربران باید خودشان جنبه‌های مختلف امنیتی را در نظر بگیرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.