- تاریخ : 7th سپتامبر 2021
- موضوع : رپورتاژ آگهی
- بازدید :
- نظرات : بدون نظر
سلام دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ ادنل !
در این مطلب از سری مطالب ادنل قصد داریم در مورد آموزش تبلیغات در اینستاگرام صحبت کنیم.
آموزش تبلیغات در اینستاگرام نیازمند پیش زمینه هایی در مورد استفاده از اینستاگرام است که به شرح زیر می باشد.
- نصب بودن اینستاگرام روی گوشی آیفون یا اندروید
- داشتن حساب اینستاگرام فعال
- داشتن اطلاعات کافی در زمینه استفاده از برنامه اینستاگرام ( گذاشتن استوری ، پست ، لایک و کامنت و …)
آموزش تبلیغات در اینستاگرام شامل دو نوع تبلیغ می شود : تبلیغ از طریق پیج اینستاگرام و تولید محتوا ، تبلیغ از طریق پیج های پربازدید. که ما قصد داریم در این مطلب در مورد هر دو مورد صحبت کنیم.
آموزش تبلیغ در اینستاگرام از طریق پیج تجاری
اینستاگرام هم اکنون جزء محبوب ترین و مهم ترین پلت فرم های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید . اینستاگرام در حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار موفق تر از فیسبوک ، توئیتر ، یوتوب و اسنپ چت عمل کرده است. از این رو استفاده از این بستر برای تبلیغات ضروری می باشد.
۱٫ پبج خود را تجاری کنید !
قبل از هر کاری ابتدا پیج شخصی خود را به پیج تجاری تبدیل کنید. با تجاری کردن پیج اینستاگرام ، اینستاگرام اطلاعات مفیدی را در مورد رفتار کاربران در قالب نمودار ها و آمار و ارقام در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید هدفمندانه تر تولید محتوا کنید.
مراحل تجاری کردن پیج شخصی به پیج تجاری در قالب تصاویر و مرحله به مرحله در زیر آورده شده است.
- ابتدا برنامه اینستاگرام را به روز کنید و به حساب کاربری خود در اینستاگرام وارد شوید.
- روی آیکون آدمک در پایین صفحه کلیک کنید و به پروفایل کاربری خود بروید.
- روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید و از منو باز شده تنظیمات حساب کاربری را انتخاب نمایید ( settings )
- در این بخش گزینه Account را انتخاب کنید.
- در منوی باز شده در پایین دو گزینه آبی رنگ وجود دارد . گزینه Switch to Professional Account را انتخاب نمایید.
- در این قسمت توضیحاتی در مورد اکانت بیزینس اینستاگرام به شما داده می شود و در واقع اطلاع رسانی است و پذیرش شما را می طلبد . در این بخش روی گزینه continue کلیک کنید.
- در مرحله بعدی با دسته بندی ای مواجه می شوید که باید با توجه به زمینه فعالیت پیج خود یکی را انتخاب کنید.
- در این بخش وارد اطلاعات قابل نمایش به مخاطبین نظیر آدرس ، شماره تماس و آدرس ایمیل می شوید.
- در بخش بعدی می توانید اینستاگرام خود را به فیسبوکتان وصل کنید. توصیه می شود حتما این کار را انجام دهید و اگر پیج تجاری فیسبوک ندارید ایجاد نمایید.
۲٫ استراتژی محتوای خود را مشخص کنید!
بعد از اینکه پیج خود را تجاری کردید حالا نوبت آن است که تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را در پیج خود باز نشر دهید. معمولا یکی یا تلفیقی از استراتژی های زیر برای یک پیج تجاری در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد.
محتوای محصول محور
محتوای محصول محور یکی از رایج ترین شیوه های تولید محتوا در اینستاگرام می باشد.زیرا اینستاگرام یک فضای بصری است وافرادی که به دنبال محتوای علمی هستند کمتر از این شبکه استفاده می کنند.
با گرفتن تصاویر جذاب از محصول می توانید نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کنید . در این مورد می توانید از انواع مختلف عکاسی برای جذب مشتری استفاده نمایید.
- عکاسی صنعتی از محصول
- عکاسی با بک گراند سفید
- عکاسی لایف استایل از محصول
- عکاسی مقیاس محور از محصول
- عکاسی محصول با مدلینگ
محتوای فرهنگ محور
برخی اوقات کالا و خدمات شما به گونه ای نیست که بتوان از آن تصاویر جذاب منتشر کرد. یا این که خدمتی را عرضه می کنید که تصویری ندارد. در این گونه مواقع می توانید از محتوای آموزشی ، علمی و فرهنگی برای انتقال مطلب خود به مشتری ها استفاده کنید . اگر متوجه مفهوم محتوای فرهنگ محور نشده اید می توانید به پیج ادنل مراجعه کنید.
پیج ادنل، یک پیج تجاری در زمینه خدمات تبلیغات محیطی می باشد از این رو محصول فیزیکی برای عرضه ندارد. به همین دلیل بیشتر محتوای آن را آگاهی بخشی در زمینه تبلیغات محیطی و انواع ابزارهای تبلیغاتی و غیره تشکیل می دهد.
محتوای تولید شده توسط کاربران
گاهی برند شما آنقدر شناخته شده است که کاربران شما اقدام به تولید محتوا برای پیج شما می کنند. مثلا فروشگاهی که کاربران زیادی دارد و مدلینگ لباس هایش خود مشتری ها هستند. در این پیج ها معمولا کاربران ، علاقه مند به انتشار تصویر خود هستند زیرا از یک برند معتبر خرید کرده اند.
گاهی ماهیت پیج شما به گونه ای است که مشارکت را می طلبد. مثلا پیج فعالی که در زمینه سرگرمی و شوخی فعالیت دارد و از مخاطبان خود می خواهد تا خاطرات و اتفاقات خنده دار خود را به اشتراک بگذارند. یا محله یا شهری که دارای پیج محلی اخبار و اطلاعات می باشد و کاربران وقایع و اخبار موجود در شهر یا محله را به اشتراک می گذارند.
محتوای ترکیبی
برخی از پیج های اینستاگرام در تعیین استراتژی محتوای خود هر سه مورد بالا را انتخاب می کنند. به طور مثال یک فروشگاه مانتو فروشی ، بخشی از محتوای خود را به انتشار تصاویری از مانتوهای فروشگاه اختصاص داده است. همچنین از تصاویر مشتریانی که علاقه مند هستند تا تصاویر آن ها در پیج منتشر شود استفاده می کنند. حتی ممکن است برای تامین محتوای این بخش، از برگزاری مسابقه هم استفاده کنند. و هم اینکه در لابه لای پست های خود ، پست های آموزشی مانند تفاوت انواع پارچه ها و تفاوت در استایل ها ی هر پوشش را منتشر کنند.
۳٫ استراتژی انتشار محتوا !
دراین بخش از آموزش تبلیغ در اینستاگرام به بحث در مورد برنامه ریزی برای انتشار محتوا می پردازیم. در این باره باید به دو سوال پاسخ دهید.
در چه زمان هایی محتوا منتشر کنیم؟
زمان هایی در اینستاگرام هستند که به آن ها تایم های طلایی گفته می شود در این زمان ها فارغ از اینکه کسب و کار شما چیست و چه مخاطبینی دارید بیشترین حضور کاربران اینستاگرامی ثبت شده است .
از این رو اول صبح ، میانه روز و انتهای شب بهترین زمان ها برای پست گذاری به حساب می آید.
اگر دقیق تر بخواهیم زمان انتشار پست را مشخص کنیم باید به پرسونای کاربران پیج توجه کنیم . تصور کنید شما یک پیج فروش کالای منزل و یا آموزش آشپزی دارید که بیشتر مخاطبان آن را خانم های خانه دار تشکیل می دهند. معمولا خانم های خانه دار صبح زود از خواب بیدار نمی شوند از این رو ساعت قبل از ۹ صبح زمان مناسبی برای انتشار پست نیست. از طرفی میانه ظهر که زمان آشپزی است نیز زمان مناسبی نمی باشد. ساعت ۹ تا ۱۱ و عصر و شب بعد از ۹ که کارهای منزل تقریبا تمام شده زمان های مناسب تری برای انتشار پست هستند.
چند مرتبه در روز محتوا منتشر کنیم ؟
هرچقدر انتشار محتوا در پیج بیشتر باشد امکان دیده شدن آن توسط افراد بیشتر است. زیرا افراد در ساعت مختلفی از روز اقدام به استفاده از اینستاگرام می کنند. اما سعی کنید در انتشار پست زیاده روی نکنید زیرا افرادی هم در بین کاربران شما وجود دارند که در روز چندین بار اینستاگرام خود را چک می کنند و این کار باعث کلافگی و ترک پیج شما توسط این افراد می شود. انتشار متوسط ۳ الی ۵ پست در روز توصیه می شود . که این مقدار هم بسته به تعداد کالا و خدمات و پرسونای مخاطب شما می تواند کمتر یا بیشتر باشد.
۴٫ نوشتن کپشن و هشتک گذاری !
در این بخش از آموزش تبلیغات در اینستاگرام در مورد نوشتن کپشن و استراتژی هشتگ گذاری صحبت خواهیم کرد.
برای نوشتن کپشن دقت داشته باشید که در هر کپشتن حدود۴۰۰ کلمه می توانید بنویسید که بهتر هست که هر ۴۰۰ کلمه را پر کنید. ( البته در صورتی که امکان پذیر باشد ) اگر متن شما طولانی تر می باشد می توانید ادامه مطلب خود را در کامنت قرار دهید. در نوشتن کپشن به نکات زیر دقت کنید.
نکات کپشن نویسی!
- از لحن بیانی استفاده کنید که متناسب با شخصیت مخاطب شما باشد! اگه کالای شما یک کالای فانتزی است بهتر است از لحنی دوستانه در کپشن نویسی استفاده کنید.
- از ایموجی و شکلک برای تنوع بخشیدن به متن و جلوگیری از کسل کننده بودن متن استفاده کنید.
- حتما نظم نوشتاری و غلط املایی را در کپشن نویسی مورد توجه قرار دهید. ( برای مخاطبین خود ارزش قائل باشید )
- در پایین کپشن حتما پیج خود را منشن کنید این کار باعث می شود تا افرادی که از طریق اکسپلور مطلب شما را خوانده اند در صورت علاقه به راحتی پیج شما را فالو کنند.
- در متن کپشن ، افراد را ترغیب به کامنت گذاری کنید!
نکات هشتک گذاری !
- از هشتک ها در لابه لای کپشن استفاده کنید و آن را مختص به انتهای کپشن نکنید.
- در استفاده از هشتک در بین کپشن زیاده روی نکنید. زیرا خواندن متن را برای کاربر سخت می کنید.
- هشتک اختصاصی خود را داشته باشید و در تمامی پست ها از آن استفاده کنید. این هشتک اختصاصی می تواند شامل نام فارسی یا انگلیسی برند یا پیج و یا شعار و اسلوگان شما باشد.
- هشتک های پر کاربرد در حوزه کاری خود را شناسایی کنید و بر اساس اولویت در یک شیت آن ها را لیست کنید.
- هشتک های پرکابرد حوزه کاری خود در اینستاگرام را فالو کنید.
- مطالب موجود در هشتک های مرتبط را مطالعه ، لایک و سیو کنید. به این گونه علاوه بر در جریا ن قرار گرفتن موضوعات جدید و مرتبط با حوزه کاری خود . زمینه کاری پیج تجاریتان را به اینستاگرام معرفی می کنید.
- در مناسبت های خاص و اتفاقات ویژه ای که می افتد پست آماده کنید و از هشتک های ترند و مرتبط استفاده کنید . زیرا این هشتک ها در بازه رمانی کوتاهی بسیار پر سرچ هستند.
- توجه کنید که از استفاده ی هشتک های ترند بی ربط در پست های خود بپرهیزید.
- اگر تعداد هشتک های شما زیاد است بخشی از هشتک ها را در کامنت وارد کنید.
- ترجیحا به جای یک کامنت از چند کامنت برای هشتک گذاری استفاده کنید.
۵٫ استوری ، لایو و هایلایت !
استوری اینستاگرام داستان کوتاهی است که برای ۲۴ ساعت در پروفایل کاربری شما قرار می گیرد و بعد از آن پاک می شود. نکته جالب در مورد استوری اینستاگرام این است که استوری ها به طور متوسط ۸۰ بار بیشتر از پست ها دیده می شوند. بنابراین شانس انتقال مطلب و تبلیغ در اینستاگرام از طریق استوری بیشتر است.
- از لوکیشن هنگام انتشار استوری استفاده کنید.
- از هشتک های اختصاصی و هشتک های مرتبط در استوری استفاده نمایید.
- از ایموجی ها و گیفت های مرتبط با موضوع استوری برای جذابیت بیشتر استوری می توانید بهره ببرید.
- از سوال و جواب ها و نظر سنجی ها برای جذاب تر کردن استوری خود بهره ببرید.
- اگر تمایل به نگه داری استوری در آرشیو خود دارید قبل از ۲۴ ساعت آن را پاک ننمایید.
- هر چیزی را در قسمت هایلایت قرار ندهید همان طور که از نام هایلایت پیداست تنها مطالب مهم و کلیدی پیج را باید در این قسمت قرار دهید.
- از کاورهای مرتبط با موضوع محتوای هایلات استفاده کنید.
- سعی کنید هایلایت ها با هم از لحاظ شکل و رنگ هارمونی داشته باشند.
- موضوعاتی مانند راه های ارتباطی ، شماره حساب جهت واریز و رضایت مشتریان که باید همیشه جلو چشم کاربران باشند را در قسمت هایلایت استوری وارد نمایید.
۶٫کامنت های اینستاگرام !
بخش کامنت ها در اینستاگرام ، بخشی است که کاربران شما با پیجتان و موضوع پست ارتباط برقرار می کنند. سعی کنید در اسرع وقت جواب کامنت ها را بدهید. در جواب گویی به کامنت ها اگر می توانید سوال مطرح کنید تا پاسخ مجددی از کاربر دریافت کنید. تعداد کامنت های هر پست به خصوص در ساعات اولیه انتشار پست بسیار مهم است و موجب می شود تا پست شما به اکسپلور راه پیدا کند.
۷٫شرکت در گروه های تبادل !
چیزی در مورد گروه های تبادل شنیده اید ! چهار چیز درپست های اینستاگرام بسیار مهم است .
- تعداد سیو ها پست
- تعداد کامنت ها پست
- تعداد ویو ها پست
- تعداد لایک های پست
همه موارد و نکاتی که در بالا گفته شد برای این است که ما از کاربران تعداد ویو ، لایک ، کامنت و سیو بیشتری بگیریم . شاید در صفحه اکسپلور اینستاگرام خود با پست هایی مواجه شدهباشید و از خود سوال کرده باشید که چرا این پست ها در این صفحه ظاهر شده اند. علاوه بر رفتار خود کاربر ، پست هایی که لایک ، سیو ، ویو و کامنت بیشتری دریافت کرده اند در این صفحه ظاهری میشوند.
کارکرد گروه های تبادل به این گونه است که افراد عضو در یک گروه ها در ساعت اولیه انتشار پست خود ، پست های همدیگر را لایک و سیو می کنند ودر صورت تمایل کامنت گذاری می نمایند. به این ترتیب شانس حضور در اکسپلور برای پست بالاتر می رود.
۸٫ کمپین های تخفیفی ، تبلیغی و برگزاری مسابقه !
در این بخش از آموزش تبلیغات در اینستاگرام قرار هست به نقش کمپین های تبلیغاتی بپردازیم. یکی از راه های جذب کاربران اینستاگرام و تبدیل آن ها به مشتری ، دادن تخفیف های جذاب به مشتریان است.
کمپین های تخفیفی و مسابقات در اینستاگرام اهداف زیر را دنبال می کنند.
- جذب فالور جدید
زمانی که یک مسابقه با عنوان : دوستان خود را در کامنت منشن کنید تا در قرعه کشی ما شرکت داده شوید ! برگزار می شود فالور های جدیدی به پیج اضافه خواهد شد. - افزایش تعداد لایک و کامنت ( افرایش نرخ اینگیجمنت یا نرخ تعامل کاربر )
زمانی که عنوان مسابقه را طوری قرار دهیم تا بر اساس لایک ها و کامنت ها جایزه دهیم نرخ تعامل کاربران را افزایش داده و شانس قرار گیری پست خود را در صفحه اکسپلور اینستا افزایش می دهیم. - وفاداری کردن مشتری ها
تخفیف ها یی که روی محصولات خود می گذارید مشتریان قدیمی را وفا دارتر می کند و باعث می شود برای اینکه در جریان تخفیفات جدید قرار بگیرند پیج شما را با دقت بیشتری فالو کنند و نرخ تعامل بالا رود. - جذب مشتری جدید
گاهی تخفیفات شگفت انگیز با حاشیه سود پایین سبب می شود تبلیغات دهان به دهان برای شما اتفاق بیفتد و افراد زیادی پیج شما در آن بازه زمانی به یکدیگر معرفی کنند و مشتریان واقعی شما و نه تنها فالور ، افزایش یابد.
آموزش تبلیغ در اینستاگرام از طریق پیج های تبلیغی
در بخش های قبلی از مطلب آموزش تبلیغات در اینستاگرام به روش هایی پرداختیم که می توانید از طریق پیج تجاری خود اقدام به تبلیغ نمایید در این بخش از مطلب آموزش تبلیغات در اینستاگرام به نکاتی در مورد استفاده از سایر پیج ها برای تبلیغ کسب وکار و معرفی پیج تجاریتان خواهیم پرداخت.
سوالی که همیشه پیش روی افرادی که قصد تبلیغ در اینستا گرام را دارند قرار می گیرد این است که چگونه می توان بهینه ترین نتیجه ممکن را از تبلیغات اینستاگرام دریافت کرد؟
برای اینکه بهترین نتیجه را از تبلیغات اینستاگرامی بگیرید می بایست نکاتی را مورد توجه قرار دهید که در ادامه به آن ها پرداخته ایم .
۱٫ هر ادعایی را قبول نکنید !
این روزها ، تبلیغات در اینستاگرام در آمد بسیار زیادی دارد. از این رو بسیاری از افراد که دارای توانمندی یا هنر سرگرم کننده ای هستند برای خود پیج شخصی دست و پا کرده اند و تعداد زیادی فالور هم دارند که می توانند موقعیت خوبی برای تبلیغ پیج شما باشند اما دست نگه دارید ! این همه ی داستان نیست ! آیا این فالور ها واقعی هستند؟ از کجا بفهمیم این فالور های واقعی اند؟
روش های تشخیص فیک بودن فالور های یک پیج اینستاگرامی
- ناهمخوانی تعداد فالوور با اینگیجمنت
- فالوورها و کامنتهای خارجی
- فالوورهایی با تعداد فالوینگ بالا
- فالوور و فالووینگ بالا بدون پست
- عکسهای تکراری در صفحه
- نام کاربریهای مجهول
- اینگیجمنت غیرمنطقی
۲٫ در پیج های مرتبط تبلیغ کنید !
اگر سری به پیج های اینستاگرامی بزنید متوجه می شوید که پیج های زیادی هستند که مطالب مفید ، علمی و تخصصی رایگانی را در اختیار کاربران قرار می دهند.
برای مثال خانم خانه داری در مورد ترفند های خانه داری و آشپزی مطالب مفیدی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. فردی که در زمینه بورس فعال می باشد اطلاعات به روز و مفیدی را در قالب پست ها و ویدئو های آموزشی به مخاطبان خود ارائه می کند. همه این پیج ها در واقع با ایجاد آموزش های رایگان تعداد زیادی کاربر علاقه مند به موضوع را دور خود جمع کرده اند .
برای اینکه تبلیغات هدفمند تری داشته باشید بهتر است پیجی را برای تبلیغ خود استفاده کنید که فالور های آن ها پرسونای مخاطب شما را شامل می شوند.
۳٫ انواع تبلیغات در اینستاگرام!
در این بخش از آموزش تبلیغات در اینستاگرام می خواهیم شما را با انواع تبلیغات اینستاگرامی آشنا کنیم . هر بخش را به دقت مطالعه کنید و بهترین گزینه را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب نمایید.
• تبلیغات بازدیدی
در این نوع تبلیغات هزینه بر اساس تعداد ویویی که پست یا استوری میخورد پرداخت می شود.
• تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر در زبان فارسی به معنای تاثیر گذار است . در واقع به اشخاصی که دارای پیج در اینستا هستند و روی مخاطبان خود تاثیر می گذارند اینفلوئنسر گفته می شود. اینفلوئنسر ها به سه دسته کوچک ( ۲ تا ۱۰۰ هزار فالور ) ، متوسط ( بالای ۱۰۰ هزار فالور ) و سلبریتی ها تقسیم می شوند که از طریقی به جز اینستا به شهرت رسیده اند مانند ورزشکارها ، بازیگران ، خواننده ها و غیره
• تبلیغات اسپانسری
تبلیغات اسپانسری مربوط به خود اینستا گرام است که در شرایط کنونی دلار برای بسیاری از کسب و کار های کوچک ایرانی به صرفه نمی باشد.
• تبلیغات خارجی
برای کمپانی های بزرگی که تمایل به حضور در بازار بین المللی را دارند امکان تبلیغ از طریق پیج های خارجی برای بازاریابی محصولات و برندینگ فراهم شده است.
• تبلیغات کمپینی
دراین روش کار تبلیغ به کارشناسان دیجیتال مارکتینگ سپرده می شود. تبلیغات اینستاگرام اگر به صورت منظم و دوره ای انجام شود بیشترین بازدهی را خواهد داشت.
• تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی نوعی از تبلیغات است که بر اساس تعداد کلیکی که روی لینک می شود هزینه پرداخت می شود این نوع تبلیغات برای پیج های بالای ۱۰ کا فالور فعال است و بیشترین استفاده آن از طریق سایت و اپلیکیشن می باشد.
به پایان یکی دیگر از مقالات وبلاگ ادنل به نام آموزش تبلیغات در اینستاگرام رسیدیم . ادنل یک سامانه رزرواسیون آنلاین تبلیغات محلی و محیطی و اجاره بیلبورد و استرابورد است . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. سوالات خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.
به نکات زیر توجه کنید