وبلاگ آپ آی آر

» انواع لباس مردانه

پارچه های ضد آب و مقاوم در برابر آب یک پارچه متداول روزمره نیست. اما بخاطر ویژگی خاص هیچ جایگزینی ندارد. پارچه فروشی آنلاین شهرپارچه به شما امکان خرید اینترنتی پارچه به ساده ترین روش را خواهد داد.

اگر بدنبال تهیه دستمال، پوشش پوشک، بارانی، پد، کاور مبلمان بیرونی و پرده حمام هستید باید با پارچه ضد آب آشنا شوید.

از دیگر کاربردهای این پارچه ها می توان به تهیه محافظ تشک/بالش، بادبادک، پد بهداشتی، شنل، کیف غذا، ساک اسنک، کیف وسایل، زیرانداز پیک نیک، پیش بند نوزاد، کیف تعویض کودک، کاپشن بادشکن، پانچ و غیره اشاره کرد.

شهرپارچه به شما امکان خرید پارچه کرپ را به صورت آنلاین می دهد  

 

waterproof fabrics

متریال های ضد آب

  1. PUL

PUL یا polyester fabric دارای یک پوشش زیری پلاستیکی دارای لایه ضد/مقاوم در برابر آب است. نکته در مورد PUL این است که این پارچه ضدآب کاملاً ضد آب است، دوام بالایی دارد، تنفس پذیر است و می تواند در تماس مستقیم با پوست قرار گیرد، زیرا این پارچه نرم، انعطاف پذیر و راحت است.

پارچه ضد آب PUL دارای ضخامت لایه پلاستیکی بین ۱ و ۲ میلی متر است. این پارچه قابل بافت و ریسندگی است، ۱۰۰ درصد نخی یا ترکیبی از پلی استر و نخ است.

پلی استر PUL نازک تر و نرم تر از PUL نخی است. بهترین نکته در مورد پارچه PUL این است که قابل شستشو است و با شستن خاصیت خود را از دست نمی دهد.

  1. TPU

TPU یا به عبارتی Thermoplastic polyurethane، یک جایگزین برای پارچه PUL است و در تهیه محصولاتی مثل پارچه پوشک استفاده می شود.  TPU از نظر نرمی، انعطاف پذیری و دوستدار محیط زیست بودن از PUL بهتر است، با اینکه عملکرد یکسانی دارد. ایراد این پارچه ضد آب این است که دوام آن نسبت به PUL کمتر است.

  1. نایلون و پلی استر

این پارچه ها در واقع پارچه ضد آب محسوب نمی شوند. می توان گفت این ها پارچه ها به دلیل بافت متراکم مقاوم در برابر آب هستند.

اما با داشتن پوشش خاص، این پارچه ها برای تهیه کالاهای ضد آب مثل چتر استفاده می شوند. لایه ای از پلی اورتان برای پوشاندن لایه داخلی پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه ها قدرت کمتری نسبت به پارچه های پوشش دار دارند و قوی نیستند.

پارچه نایلون ضد پارگی:

این پارچه ضد هوا سبک و بادوام است و از الیاف نایلون تهیه شده است، پس از آنکه لایه ضد آب به آن اضافه می شود به یک پارچه سخت و قوی تبدیل می شود. در شرکت WWII برای تهیه چترنجات از آن استفاده می شود. امروزه با داشتن ویژگی های ضد آب و ضد پارگی برای تهیه چادر مسافرتی، کاور مبل خارجی، لباس ضد آب، کوله پشتی، بادبادک و لباس کار استفاده می شود. می توانید از آن در تهیه کاپشن، پانچ و غیره نیز استفاده کنید.

نایلون تافته

نایلون تافته که دارای کاور خاص است قطعاً ضد آب می باشد-این متریال اغلب برای تهیه چتر، پوشش ایوان و غیره استفاده می شود. همچنین، دارای بافت یکدست و درخشان است.

PVC دارای پوشش پلی استر

این پارچه یک پارچه پلی استر ۱۰۰ درصد ضد آب است و دارای پوشش poly-vinyl chloride در لایه زیری می باشد. همچنین، اندکی خشک است و لایه درونی نرمی دارد.

تریلن یک پارچه پلی استر با تراکم بالا می باشد که برای تهیه بادبان، چتر آفتابی، سایه بان، حفاظ و غیره استفاده می شود زیرا دارای خاصیت ضد آبی است.

  1. نخ/پوپلین پوشش دار

پارچه های پوشش دار جایگزینی برای متریال های PUL هستند، زیرا کاربرد یکسانی دارد. این پارچه دارای یک پوشش ضد آب نازک است و کارایی شبیه به PUL دارد. اما از نظر زیست محیطی بهتر است زیرا ماده داخلی آن پارچه طبیعی است.

پارچه های پوشش دار برای تهیه پارچه های محافظ در برابر هوا استفاده می شوند. این لباس ها شامل بارانی، بادشکن، لباس اسکی، کاپشن محافظ و کلاه می باشند. این پارچه در شرایط سخت آب و هوایی فرد را خشک و راحت نگه می دارند.

پوشش از طریق اتصال لایه مقاوم در برابر آب به پشت پارچه ایجاد می شود. لَختی پارچه با افزودن لایه از بین خواهد رفت.

پارچه نخی دارای پوشش در تهیه بسیاری از کالاها استفاده می شود زیرا انعطاف پذیر بوده و تنفس پذیر است. این پارچه دارای ضخامت ۱ میلی متر است.

پوپلین لایه دار پارچه مورد علاقه بسیاری از برندهای معروف است تا از آن در تهیه لایه محافظ در کاپشن ها استفاده کنند. در حالت کلی سه نوع پوشش وجود دارد، پوشش بدون روزنه، پوشش روزنه میکرو و پوشش ویسکوز.

  1. پارچه شمعی

پارچه های شمعی، یک پارچه دارای بافت متراکم است که دارای لایه روغن کتان است تا آن را ضد آب کنند. این نسخه قدیمی ترین نسخه پارچه های شمعی است. امروزه پارچه های شمعی اشاره به پارچه نخی یا لینن دارای پوشش وینیل است. محصول نهایی می تواند درخشان یا مات باشد.

این پارچه بادوام براحتی تمیز می شود و برای تهیه رومیزی، کاور، چمدان و اکسسوری های آشپزخانه به کار برده می شوند، اما برای تهیه لباس کاربردی ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.